Założenie strony internetowej dla biznesu to zaledwie początek pracy - aby osiągnąć rozpoznawalność i pozyskać klientów, zacznij promowanie firmy w internecie. Obecnie coraz więcej biznesów przenosi się do sieci, a firmy przeznaczają duże budżety na działania marketingowe, dlatego samo założenie strony www nie gwarantuje sukcesu.
Bez działań promocyjnych firma pozostanie po prostu niezauważona w morzu wyników wyszukiwania. Od czego zacząć promowanie firmy w sieci i jakich błędów unikać? O tym przeczytasz w naszym poradniku.
Zanim zaczniesz jakiekolwiek działania, przyjrzyj się swojej witrynie oczami potencjalnego użytkownika. W jaki sposób przyciąga, co się w niej rzuca w oczy, jak przedstawia ważne informacje, ale też, jakie ma minusy i co jest w niej niespójne. Upewnij się, że Twoja strona zawiera funkcjonalności wspierające kontakt z klientem – mogą to być livechaty, formularze kontaktowe czy messenger. Następnie odwiedź witryny swoich konkurentów. Sprawdź, w jakich mediach społecznościowych założyli profile, jak prowadzą komunikację z klientami, jakiego języka używają w swoich postach (formalny czy nieformalny, młodzieżowy), jakie zaangażowanie fanów budzą ich posty, jakie tematy poruszają na swoim blogu, czy używają reklam Google, na jakie treści stawiają najbardziej (tekstowe, graficzne, wideo, podcasty).
Następnie przygotuj strategię działań. W niektórych kwestiach możesz potrzebować pomocy profesjonalisty – bardzo trudno zadbać jednocześnie i w krótkim czasie o wszystkie aspekty SEO, content i stworzenie reklam. Wiele działań możesz podjąć jednak samodzielnie, często przy niewielkim nakładzie kosztów.
Gdy masz już pewność, że Twoja strona internetowa jest przejrzysta i czytelna, pora wdrożyć pierwsze narzędzie promocji i stworzyć wizytówkę Google. Konto w usłudze Profil Firmy jest bezpłatne i pozwala łatwo nawiązać kontakt z klientami. Wymaga uzupełnienia adresu i danych kontaktowych firmy, ale pozwala także na publikowanie zdjęć i zbieranie opinii. Wizytówka Google wskaże Ci wiele ważnych danych – ilu klientów wyszukało i wyświetliło stronę, ile osób ją obserwuje, jak poruszają się po stronie. Może być nieocenioną pomocą dla firm lokalnych, a dodatkowo poprawia pozycjonowanie strony w wynikach wyszukiwania. Informacje z wizytówki Google wyświetlane są także w Google Maps, dlatego w reklamach warto użyć nazwy miejscowości lub regionu dla lepszego pozycjonowania.
Media społecznościowe to bardzo skuteczne narzędzie kontaktu z klientami. Dzięki ciekawym wpisom i atrakcyjnym grafikom możesz przyciągnąć nowych użytkowników z całego kraju. Pamiętaj, że zamieszczane wpisy nie powinny być nachalną sprzedażą. Oprócz reklamowania produktu, pokaż w jaki sposób on powstaje, jak jest pakowany, przedstaw zespół pracowników i funkcjonowanie swojej firmy od kuchni. To właśnie te elementy, których klient na co dzień nie ma szansy oglądać, wywołują największe zaciekawienie. Postaw na otwartość i humor, a czytelnicy Cię pokochają.
Na efekty wielu działań promocyjnych trzeba poczekać kilka tygodni lub nawet miesięcy. Jeśli zależy Ci na szybkich rezultatach i dysponujesz budżetem na działania marketingowe, wypróbuj płatną reklamę Google Ads. Reklamy promujące Twoją witrynę będą pokazywać się na pierwszych stronach w wynikach wyszukiwania dla wybranych przez Ciebie słów kluczowych. Zapłacisz tylko za kliknięcia, ale cena będzie uzależniona od popularności użytych słów-kluczy. Koszt kliknięcia może rozkładać się od kilku groszy do nawet kilkuset złotych. Aby Twój koszt się zwrócił i osoba odwiedzająca Twoją stronę z linku reklamowego została nowym klientem, musisz zadbać o user experience.
Algorytmy Google promują strony nastawione na komfort użytkownika, a przy tym dostarczające oryginalnych, pomocnych treści. Zadbaj, aby strona była przejrzysta i prosta w nawigowaniu, a także responsywna. Treści, które publikujesz na stronie powinny zawierać odpowiednią ilość słów kluczowych, wartościowe linki i merytoryczne informacje. Ogromną pomocą będzie założenie firmowego bloga z poradami. Dzięki ciekawym artykułom zbudujesz opinię eksperta w swojej branży i przyciągniesz dodatkowych użytkowników poszukujących specjalistycznych treści. Swoje artykuły możesz także zamieszczać na portalach branżowych w formie tekstów sponsorowanych – to właśnie tam będą zaglądać klienci poszukujący wiedzy o Twoim produkcie czy usłudze. Aby zyskać większe zasięgi i atrakcyjne linki zewnętrzne, możesz wypróbować tak zwane wpisy gościnne. W ramach współpracy z blogerami zamieszczasz artykuł na ich blogach, a na Twoim publikujesz ich wpisy.
Tradycyjne formy reklamy są często kosztowne i nie zawsze sprawdzają się w przypadku małych przedsiębiorców i firm lokalnych, dlatego warto zacząć promowanie firmy w sieci Internet to świetna przestrzeń do promowania biznesu, a działania promocyjne w sieci przynoszą szybkie rezultaty. Szukając idealnej strategii promocyjnej dla swojej firmy, warto łączyć różne działania – SEO, content marketing i płatne reklamy. Dzięki takiej synergii szybko zauważysz pierwsze, pozytywne rezultaty.
Każdy projekt jest indywidualny, potrzebuje uwagi i dokładnego planowania. Pomogę Ci w realizacji Twoich pomysłów i zrobię wszystko, abyś osiągnął swój cel.