Google Trends to narzędzie służące do monitorowania wyszukiwań użytkowników w konkretnym okresie.
Określenie „trends” odwołuje się do specyfiki działania narzędzia - wykresy, które otrzymasz, nie będą jednoznacznymi, twardymi danymi, ale właśnie odzwierciedleniem tego, jakie frazy są najpopularniejsze w konkretnym przedziale czasowym. Google Trends umożliwia sprawdzenie popularności haseł w danym regionie czy kraju, a najpopularniejsze z nich wchodzą w skład raportu „rok w internecie”, który pomoże przeanalizować jak zmieniały się trendy w minionym roku.
Narzędzie Google Trends dostarcza wielu pożytecznych informacji, jednak, aby stały się użyteczne, musisz dokładnie je przeanalizować. Poświęć trochę czasu na obserwację danego trendu, zanim zdecydujesz się uruchomić strategię promocyjną. Dzięki Trendom Google dowiesz się, dzięki jakim frazom klienci trafili na Twoją stronę. Google Trends pomaga zbadać najpopularniejsze słowa kluczowe i podpowiada, jakie pytania nurtują klientów. W oparciu o te informacje możesz przygotować serię tekstów eksperckich, w których rozwiejesz wątpliwości klientów, jednocześnie dbając o odpowiednie nasycenie słowami kluczowymi. Obserwując wzrost i spadek popularności fraz, znajdziesz idealny moment na uruchomienie sezonowej kampanii reklamowej czy wprowadzenie do oferty sezonowych produktów, np. obuwia zimowego. Przyglądanie się Trendom Google uchroni Cię też przed nadmiernymi wydatkami - widząc, że fidget spinnery stały się bardzo krótką, przelotną modą, nie uczynisz ich swoim gadżetem reklamowym.
Dzięki Google Trends ustalisz, w którym momencie użytkownicy zaczynają interesować się produktem sezonowym, który posiadasz w ofercie. Wykorzystaj zapytania klientów do przygotowania serii poradników zakupowych na firmowego bloga oraz do social mediów. Pamiętaj, że wielu klientów odkłada zrobienie zakupów do ostatniej chwili - z myślą o nich przygotuj teksty o prezentach awaryjnych, wirtualnych itd.. W oparciu o Google Trends możesz przygotować skuteczną kampanię w Google Ads oraz w mediach społecznościowych. Dzięki nim szybko pozyskasz większy ruch na stronie i nowych kupujących.
W swoim sklepie internetowym dodaj osobną zakładkę z propozycjami prezentów - ułatwisz potencjalnemu klientowi wyszukiwanie i podjęcie decyzji zakupowej. Walcz z porzuconymi koszykami. Jeśli klient dodał produkty i nie dokonał zakupu, możesz zastosować jedną z dwóch strategii. Pierwszą jest wykorzystanie e-mail marketingu - w ciągu kilku godzin od opuszczenia sklepu użytkownik otrzyma przypomnienie, np. „Twoje produkty czekają na Ciebie w koszyku”. Drugą jest wykorzystanie remarketingu - wówczas reklama przeglądanego produktu podąża za klientem, gdy przegląda inne strony internetowe, przypominając, że był zainteresowany zakupem.
Przed rozpoczęciem sezonu świątecznego, upewnij się, że strona ładuje się szybko i poprawnie. Następnie sprawdź, czy wersja mobilna strony nie wykazuje żadnych błędów i czy wszystkie treści są czytelne i widoczne. Utwórz przekierowania do stron produktów, które zostały niedawno usunięte - zaproponuj klientowi podobny produkt.
Przed sezonem świątecznym możesz spodziewać się wielkiego ruchu w e-commerce, dlatego warto zawczasu zacząć przygotowania. Po przeczytaniu naszego poradnika na pewno masz już własne pomysły jak wykorzystać Trendy Google w swoim sklepie internetowym. Podziel się nimi w komentarzu!
Każdy projekt jest indywidualny, potrzebuje uwagi i dokładnego planowania. Pomogę Ci w realizacji Twoich pomysłów i zrobię wszystko, abyś osiągnął swój cel.