User Interface, czyli UI to wszystkie elementy aplikacji, programu lub urządzenie, dzięki którym mają one możliwość interakcji z użytkownikiem. To niezwykle ważne narzędzie w walce o zwiększenie przewagi konkurencyjnej i pozyskanie potencjalnego klienta.
Odpowiednio zaprojektowany UI powinien być przede wszystkim intuicyjny i zrozumiały. Łatwość użytkowania, a także estetyka bardzo mocno wpływają na User Experience – odczucia osoby korzystającej. Ponieważ ludzie kierują się bardziej emocjami niż chłodnymi kalkulacjami, strony projektowane są tak, aby wykorzystać grafiki, teksty i elementy interaktywne zapewniające doświadczenia emocjonalne, a nie tylko dostarczające informacji.
Jesli chcesz szybko przekazac informacje, wykorzystaj infografiki. Użytkownicy najprawdopodobniej będą przeglądać stronę w pośpiechu, skanując tylko zdjęcia i nagłówki. Interfejs powinien być przejrzysty i uproszczony najbardziej, jak to możliwe. Zastanów się, co zrobić, aby pomóc odwiedzającym czas. Pamiętaj także, że klient o wiele mocniej odbiera negatywne doświadczenia – nawet, jeśli strona została zaprojektowana mistrzowsko od strony technicznej, końcowy produkt może zostać źle odebrany ze względu na źle wybrany design czy zbyt skomplikowaną obsługę.
Ostrożnie używaj innowacyjnych wzorców UI. Użytkownicy lubią wiedzieć po pierwszym zerknięciu, który element do czego służy. Logowanie do konta zazwyczaj znajduje się w prawym górnym rogu, a z logo i nazwa firmy zwykle położone są w górnej, lewej części strony. Linki, przyciski, nawigacja powinny być przede wszystkim funkcjonalne dla osób odwiedzających witrynę.
Podstawowym błędem jest lekceważenie znaczenia User Interface jako zaledwie dodatkowego elementu, który nie ma zbyt wielkiego znaczenia. Drugą, wręcz karygodną pomyłką jest tworzenie interfejsu bez poznania odbiorców. Aby UI spodobał się klientom i wpłynął pozytywnie na ich doświadczenie, musisz dowiedzieć się, kto korzysta z witryny lub aplikacji, ile czasu tam spędza, gdzie najchętniej kieruje wzrok. Trzecim błędem jest niedopasowanie treści do celów biznesowych. Natłok treści, skomplikowana nawigacja i wyskakujące okna sprawią, że użytkownik zgubi się w aplikacji. Minimalizm contentu pomaga zachować kontrolę nad jakością treści. Współcześni użytkownicy przeglądają strony internetowe na wielu urządzeniach – komputerach, telefonach, tabletach, dlatego zadbaj o responsywność swojej witryny i przed publikacją sprawdź, czy interfejs prezentuje się dobrze na każdym z nich.
Każdy projekt jest indywidualny, potrzebuje uwagi i dokładnego planowania. Pomogę Ci w realizacji Twoich pomysłów i zrobię wszystko, abyś osiągnął swój cel.