Remarketing to skuteczne i efektywne narzędzie kierujące reklamy do klientów, którzy już odwiedzili Twoją witrynę. Zamiast strzelać na ślepo i płacić za wyświetlenia kierowane do przypadkowych użytkowników, zyskujesz kampanię marketingową skrojoną na miarę.
Do emisji reklam śledzących najczęściej wykorzystywane jest Google AdWords. Platforma Google Ads pozwala na umieszczenie reklam w wyszukiwarce Google oraz na stronach partnerów sieci reklamowej Google. Dlaczego remarketing jest najskuteczniejszą formą reklamy?
Jak to działa? Bardzo prosto - odwiedzający Twoją stronę otrzyma plik cookie, który zainstaluje się w jego przeglądarce. Dzięki temu dołączy on do listy Twoich odbiorców, którego z łatwością rozpoznasz wśród innych użytkowników. Dane o odbiorcach w prosty sposób pozyskasz, używając narzędzia Google Analytics.
Kampanie reklamowe oparte na remarketingu dają mierzalne efekty. Dzięki narzędziom statystycznym masz stałą kontrolę nad tym, do kogo kierowana jest reklama, jakie są koszty jej emisji i możesz na bieżąco oceniać efekty biznesowe. Ponadto Twoja reklama będzie rentowna - systemy określające stawki w Google pracują w sposób inteligentny, dzięki temu otrzymujesz najlepsze stawki za emisję.
Kampania remarketingowa pomaga przyspieszyć proces decyzyjny klienta. Zanim podejmie decyzję o zakupie produktu czy usługi, często omawia wybór z innymi osobami, odwiedza konkurencyjne portale czy porównywarki cen. Dzięki inteligentnej reklamie nie zapomni o Twojej ofercie - reklama będzie podążać za klientem, gdy będzie odwiedzał inne portale. Dodatkowo, ta forma reklamy jest bardziej atrakcyjna dzięki wykorzystaniu wysokiej jakości grafiki oraz plików video.
Kampanie remarketingowe Adwords są bardzo skuteczne ze względu na bardzo duże dostosowanie ich do odbiorcy. Możemy podzielić je na kilka rodzajów w zależności od wybranych ustawień. Najbardziej ogólnym rodzajem jest remarketing podstron. Przekaz reklamowy skieruje klienta do kategorii produktów, które przeglądał. O wiele skuteczniejszy jest remarketing porzuconych koszyków. Reklama trafia do osób, które dodały produkty do koszyka, ale nie sfinalizowały zakupu. Cross-selling to reklama śledząca klientów, którzy już skorzystali z Twojej oferty. Polega na zaproponowaniu im innych produktów lub usług, które mogą ich zainteresować. Natomiast up-selling to remarketing skierowany do klientów, którzy dokonali zakupu dość dawno. Służy przypomnieniu im o Twojej stronie i asortymencie.
Szczególną odmianą remarketingu jest remarketing dynamiczny. Tworzony jest w czasie rzeczywistym w oparciu o dostępne zasoby produktów i każdemu użytkownikowi wyświetla indywidualną ofertę. Może być stosowany wyłącznie przez sklepy internetowe. Dzięki funkcji cappingu, dostosujesz częstość wyświetlania reklamy użytkownikom - aby kampania nie męczyła odbiorcy, ale była zauważalna.
Jeśli w swojej witrynie nie stosujesz kampanii remarketingowych Adwords, najwyższy czas to zmienić. Dzięki nim skierujesz reklamy precyzyjnie do osób, które weszły w interakcje z Twoją stroną i poprawisz rentowność swoich kampanii. Prawidłowo przeprowadzony remarketing przyniesie Ci nowych klientów i pomoże zbudować świadomość marki wśród odbiorców.
Każdy projekt jest indywidualny, potrzebuje uwagi i dokładnego planowania. Pomogę Ci w realizacji Twoich pomysłów i zrobię wszystko, abyś osiągnął swój cel.