Ze względu na szybką zmianę nawyków zakupowych i przenoszenie się biznesów do sieci wielu osobom wydaje się, że założenie sklepu internetowego jest dziecinnie proste i gwarantuje sukces.
Często okazuje się jednak, że mimo świetnej oferty, produkty czy usługi nie sprzedają się, a strona notuje niewiele wyświetleń. Aby nie tracić czasu i finansów, warto jeszcze na etapie budowania sklepu internetowego zwrócić uwagę na najczęstsze błędy popełniane przez przedsiębiorców i rozwiązania dla nich.
Małym przedsiębiorcom znacznie trudniej wybić się na pierwsze miejsca wyników wyszukiwania Google niż wielkim firmom posiadającym swoje strony od lat. Ważną bronią jest więc dla nich oryginalność. Każdy opis na stronie powinien być unikalny i stworzony dla konkretnego produktu. Dodatkowo, należy w nim umieścić słowa kluczowe wspomagające proces pozycjonowania. Niestety, częstym błędem jest kopiowanie opisów ze stron producentów lub witryn konkurencyjnych sklepów. W konsekwencji algorytm Panda, odpowiedzialny za analizę treści, uznaje takie teksty za duplikaty i zmniejsza widoczność witryny.
Teksty powinny zawierać tzw. „call to action”, czyli zachętę do zrobienia zakupów. Na rezygnację z tego elementu mogą pozwolić sobie duże, rozpoznawalne marki, które swoją pozycję budowały latami. Zachęcanie do zakupów czy pozostania na stronie może zostać umieszczone np. w formie baneru powitalnego. Najczęściej odbywa się przy pomocy czasowników takich, jak „zamów”, „wybierz”, „kup”, „odbierz”, „kliknij”.
Kiedy opisy produktów czy usług zostały już przygotowane, warto ustalić plan kolejnych publikacji, które będą wspierać działalność sklepu i poprawiać pozycjonowanie. Stworzenie dobrych opisów to nie koniec pracy twórczej. Nie da się stworzyć ich raz na zawsze i reszty pozostawić przypadkowi. Aby strona generowała duży ruch, musisz regularnie dostarczać użytkownikom ciekawych i unikalnych treści. Zacznij od dokładnego przeanalizowania artykułów tworzonych przez konkurencyjne firmy. Zapisuj pytania i wątpliwości, jakie zrodziły się w Twojej głowie - z nich powstaną unikalne wpisy dla Twoich klientów. Zdecyduj, w jakiej formie chcesz je zaprezentować - możesz założyć bloga firmowego, stronę w mediach społecznościowych czy kanał w serwisie Youtube.
Pamiętaj, że strona internetowa powinna być atrakcyjna wizualnie, przyciągać użytkowników wyglądem i przyjemną kolorystyką. Zadbaj o zachowanie odpowiednich proporcji grafiki i tekstu. Jeśli witryna będzie składać się w przeważającej mierze ze zdjęć, filmów i animacji, roboty Google mogą uznać ją za niewystarczająco wartościową. Dodatkowo, elementy graficzne potrafią przeciążyć stronę, przez co pogorszy się czas jej ładowania.
Telefony komórkowe są dla milionów ludzi sposobem na dokonywanie zakupów, zarządzenie finansami i odpoczynek. Ponad 60% ruchu na stronach pochodzi z urządzeń mobilnych, dlatego strona Twojego sklepu internetowego powinna mieć swój odpowiednik mobilny lub wersję responsywną, aby wyświetlała się prawidłowo w każdej rozdzielczości. Stworzenie wersji mobilnej nie tylko zwiększy ruch w twoim e-sklepie, ale też poprawi jego pozycję w wyszukiwarce Google.
Zadbaj też o wygodę użytkowania - powiększ najważniejsze przyciski, zrezygnuj ze zbyt dużych banerów i upewnij się, że czcionka jest czytelna. Zwróć uwagę na długość procesu zakupowego. Jeśli będzie on zbyt długi, potencjalny klient zrezygnuje z zakupu przed finalizacją zamówienia. Użytkownicy nie lubią przeklikiwania się przez wiele podstron, zaznaczania i odznaczania niepotrzebnych zgód oraz podawania dużej ilości informacji. Im mniej skomplikowany będzie proces zamawiania, tym większa konwersja.
Opisane przez nas błędy to tylko wierzchołek góry lodowej mniejszych i większych niedociągnięć popełnianych przez właścicieli sklepów internetowych. Jeśli chcesz mieć pewność, że Twoja strona osiągnie wysoką pozycję i zyska nowych klientów, oddaj ją w ręce specjalistów z agencji interaktywnej. Skontaktuj się z nami, z chęcią pomożemy.
Oferujemy profesjonalne wsparcie na każdym etapie projektu - od stworzenia sklepu internetowego aż po przygotowanie unikalnych opisów produktów.
Każdy projekt jest indywidualny, potrzebuje uwagi i dokładnego planowania. Pomogę Ci w realizacji Twoich pomysłów i zrobię wszystko, abyś osiągnął swój cel.