Domain authority (DA), czyli autorytet domeny to wskaźnik określający jak wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania Google zajmie Twoja strona.
Parametr ten został opracowany przez firmę MOZ w oparciu o 150 różnych kryteriów, wśród których jednymi z najważniejszych są liczba i umiejscowienie wartościowych linków prowadzących do Twojego serwisu. Konkurencyjność domeny określana jest w skali 1-100.
Zanim zaczniesz poprawiać wynik DA swojej strony, przyjrzyj jej się pod kątem optymalizacji SEO. Sprawdź kod witryny, czas ładowania i wyświetlanie na urządzeniach mobilnych. Następnie, przyjrzyj się publikowanym dotychczas treściom i grafikom. Przyjrzyj się wpisom konkurentów zajmujących lepsze pozycje w wyszukiwarce Google i postaraj się, aby stworzona przez Ciebie baza wiedzy była dokładniejsza i bardziej przystępna.
Pierwszą techniką pozwalającą zwiększyć czynnik DA jest właściwa strategia budowania linków. Im wyższy będzie autorytet domen kierujących do Twojego serwisu, tym lepiej, dlatego przygotuj listę stron i blogów o tematyce uzupełniającej Twój biznes. Publikuj wpisy jako gość innych stron - dzięki temu nie tylko poprawisz autorytet domeny, ale też zyskasz nowych użytkowników i lepszą konwersję.
Unikaj kupowania gotowych pakietów linków zwrotnych. Ich zastosowanie zwiększy autorytet Twojej domeny tylko na chwilę, jednak algorytm szybko wykryje, że są to linki sztuczne i brak im naturalnego, organicznego ruchu użytkowników. W konsekwencji Twój czynnik DA się pogorszy, a ruch zmniejszy.
Jeśli posiadasz kilka domen, wykorzystaj je do wzajemnego budowania linków. Jeśli otwierasz nowy sklep, opublikuj informację na ten temat w swojej starej witrynie wraz z linkiem zwrotnym. Pamiętaj też o stosowaniu linkowania wewnętrznego. Jeśli posiadasz rozbudowany serwis z wieloma podstronami, hiperlinki pomogą użytkownikom łatwo znaleźć pożądane informacje i wrócić do głównego menu. Dzięki temu poprawisz doświadczenie klienta i ułatwisz botom w wyszukiwarce indeksowanie Twojej strony.
Szybkim sposobem poprawienia DA jest wykupienie domeny na kolejny rok lub nawet kilka lat. Długotrwałe domeny są oceniane jako bardziej godne zaufania, ponieważ nie grozi im wygaśnięcie.
Może się zdarzyć, że wypracujesz wyższy autorytet domeny od innych przedstawicieli Twojej branży, a mimo tego w wynikach wyszukiwania wypadniesz gorzej na tle konkurencji. To znak, że musisz poświęcić więcej uwagi publikowanym treściom i ich jakości.
Wszystkie strony internetowe oceniane są przez algorytm TrustRunk, którego zadaniem jest oddzielenie serwisów wartościowych, publikujących oryginalne treści od tych spamerskich. Ocenie poddawane są różne czynniki i działania. Jeśli na Twojej stronie znajdują się linki starych i dobrze ocenianych witryn, wzrośnie poziom zaufania Twojego serwisu. Sprawdzane są także Twoje odsyłacze - umieszczenie szkodliwego linku może znacząco obniżyć Twoje wyniki.
Zwiększenie poziomu zaufania do Twojej witryny wymaga sporo pracy. Najbardziej oczywista kwestia to umieszczenie dokładnych danych kontaktowych Twojej firmy - adres siedziby, numer telefonu, e-mail, NIP. Aktualizacja tych informacji zajmie Ci zaledwie kilka minut, a sprawi, że użytkownicy będą mogli łatwo się skontaktować. Przygotuj też stronę „o nas” lub „historia firmy”. Przedstawienie członków zespołu i celów firmy, jak również jej zaangażowania w projekty społeczne, wzbudza sympatię i zaufanie potencjalnych klientów.
Jeśli strona nie ma jeszcze certyfikatu SSL, koniecznie go wprowadź. Szyfrowanie danych korzystnie wpływa na wizerunek witryny i bezpieczeństwo jej użytkowników. Zadbaj o unikalny, wyróżniający się design i wysoką jakość grafiki. Zwróć szczególną uwagę na poprawność treści - błędy ortograficzne czy niewłaściwa interpunkcja skutecznie niszczą profesjonalny wizerunek.
Pamiętaj, że budowanie wysokiego autorytetu domeny i poziomu zaufania witryny wymagają dużo pracy i cierpliwości. Praktyczne porady znajdziesz w naszych artykułach. A jeśli potrzebujesz dokładnego przeglądu swojej strony, skontaktuj się z nami. Jesteśmy agencją interaktywną z wieloletnim doświadczeniem. Przeprowadzimy profesjonalny audyt SEO i pomożemy zoptymalizować Twoją stronę.
Każdy projekt jest indywidualny, potrzebuje uwagi i dokładnego planowania. Pomogę Ci w realizacji Twoich pomysłów i zrobię wszystko, abyś osiągnął swój cel.