Założenie konta firmowego w Google Maps to zarówno szansa na zdobycie nowych klientów, jak i ogromne wyzwanie. Prędzej czy później każdy przedsiębiorca zadaje sobie pytanie, czy usunięcie opinii z Google Maps jest możliwe.
Odpowiedź brzmi - i tak, i nie. Jakie opinie można usunąć z Google Maps? Jak to zrobić? O tym właśnie opowiadamy w dzisiejszym artykule.
Wielu użytkowników skorzysta z możliwości oceny Twojej firmy przy użyciu gwiazdek. Nie ma możliwości zgłoszenia opinii składającej się wyłącznie z jednej gwiazdki bez żadnego opisu, ponieważ nie łamie to zasad. Takie opinie mogą być dodawane przez klientów pod wpływem chwili czy wzburzenia, ale też zupełnie przypadkowo. Gdyby konieczne było każdorazowe uzupełnienie opisu, średnia ocen niejednej firmy prawdopodobnie byłaby wyższa.
Na pewno należy uważnie czytać opinie, które merytorycznie wyjaśniają powód niezadowolenia. Znajdziesz w nich wskazówki, co poprawić w procesie obsługi, co usprawnić w procesie wysyłkowym i co powoduje największe trudności dla klientów. Czytając, szybko zauważysz, że wiele sugestii stanowi świetne podpowiedzi, jak uatrakcyjnić Twój biznes i nie wymaga dużo wysiłku. Przykładem będzie przesunięcie stolików restauracyjnych tak, aby umożliwiały wygodniejszy przejazd dla wózków inwalidzkich.
Na każdą taką opinię warto odpowiedzieć, starając się zrobić to w sposób neutralny. Nie atakuj autora wypowiedzi, a jeśli nie masz pewności czy taka osoba skorzystała z Twoich usług, poproś o więcej szczegółów. Jeśli to możliwe, proponuj komentującym praktyczne rozwiązania. Często przeprosiny i rabat na kolejne zakupy wystarczają, aby klient dał jeszcze jedną szansę Twojej firmie. Warto wiedzieć, że klient ma możliwość edytowania swojego komentarza. Jeśli naprawisz problem, być może poprawi negatywną ocenę na wyższą i doceni Twoją inicjatywę.
Jak już wiesz, usunięcie każdej negatywnej opinii z Google Maps, z którą się nie zgadzasz, nie jest możliwe. Google deklaruje, że nie ma możliwości weryfikacji, czy subiektywne wrażenia klienta są zgodne z prawdą. Istnieją jednak opinie naruszające regulamin Gogle i te możesz zgłosić poprzez Google Maps oraz Google Moja Firma. Możesz zgłosić opinie, które:
Warto pamiętać, że boty Google automatycznie wykrywają spam, może więc się zdarzyć, że wystarczy poczekać i wulgarna ocena zostanie usunięta bez Twojej interwencji.
Odnajdź wizytówkę swojej firmy w Google Maps i opinię, którą chcesz zgłosić. Kliknij znajdujące się przy niej trzy kropki, czyli przycisk zgłaszania. Po kliknięciu „Zgłoś” wyświetli się formularz do wypełnienia, w którym należy wpisać powód zgłoszenia oraz swój adres e-mail. W tym miejscu zostaną Ci też wyświetlone zasady publikowania komentarzy Google. Warto sprawdzić, czy Twój powód się na niej znajduje. Jeśli po 4-5 dniach od zgłoszenia opinia jest nadal widoczna, oznacza to, że Twoje zgłoszenie zostało odrzucone.
Każdemu przedsiębiorcy zdarza się popełniać błędy i w rezultacie otrzymywać negatywne oceny. Najważniejsze, aby wyciągnąć z nich wnioski i wykorzystać je do ulepszenia swojej firmy. A jakie są Twoje doświadczenia z negatywnymi opiniami? Podziel się w komentarzach!
Każdy projekt jest indywidualny, potrzebuje uwagi i dokładnego planowania. Pomogę Ci w realizacji Twoich pomysłów i zrobię wszystko, abyś osiągnął swój cel.