Usługa Google moja firma przeznaczona dla właścicieli biznesów umożliwia konsumentom publikowanie opinii i recenzji na temat towarów i usług w ramach Opinii Google. Wizytówka Google może stanowić wspaniały i do tego całkowicie bezpłatny sposób na reklamę.
Zdobywane w usłudze gwiazdki i dobre opinie mają wpływ na wizerunek firmy i decyzje zakupowe potencjalnych klientów. W jaki sposób wykorzystać potencjał Opinii Google?
Opinie Google pozwalają konsumentom umieszczać krótkie recenzje wraz z oceną wyrażoną w ilości gwiazdek - od 1 do 5. Co najważniejsze, właściciele firmy mogą odpowiadać na opinie, wyrażać podziękowania lub przeprosiny oraz z nimi polemizować. Treść opinii podlega pozycjonowaniu w Google. Każdy pozostawiony komentarz to kolejny link kierujący do Twojej strony. Im więcej pozytywnych opinii zbierzesz, tym wyżej w wynikach wyszukiwania w Google Maps pojawi się Twoja witryna.
W sieci znajdziesz kuszące oferty zachwalające zakupienie pozytywnych opinii. Nie ulegaj takim okazjom - sprawią, że zaśmiecisz swoją wizytówkę i wzbudzą wątpliwości co do rzetelności firmy.
Wielu zadowolonych klientów deklaruje, że chętnie zostawi opinię, jeśli zostanie poproszonych o jej wyrażenie. Można to zrobić w kilku różnych formach. Pierwszą jest bezpośrednia prośba podczas wizyty klienta w Twojej firmie. Pomogą Ci w tym ulotki czy niewielkie wizytówki zachęcające do odwiedzenia mediów społecznościowych i oferujące rabat na kolejną wizytę. Innym rozwiązaniem jest umieszczenie przycisku przycisku przekierowującego do zakładki Opinie. Zachęcaj do zostawiania opinii w profilu Facebookowym firmy oraz w newsletterach. Staraj się też na bieżąco odpowiadać na pozostawione recenzje - dzięki takiemu zaangażowaniu klienci zauważą, że Twoja firma pragnie budować realne relacje z konsumentami.
Postaraj się też uczyć na błędach - nie reaguj na negatywne opinie gniewem i frustracją, ale przyglądaj się, czego dotyczą. Jeśli zauważysz krytykę usług Twojej firmy, produktów, których używasz w codziennej realizacji zamówień czy negatywne oceny personelu, pomyśl o tym, jakie zmiany wprowadzić do swojego biznesu. Nawarstwiające się negatywne opinie mogą stać się kotwicą, która pociągnie słabo prosperującą firmę na dno.
Pamiętaj, że Google nie zezwala na usuwanie negatywnych opinii, jednak rozpatruje zgłoszenia w sprawie tych obraźliwych, niesłusznych, nawołujących do rasizmu czy przemocy. Opinie krzywdzące możesz zgłosić do Google Support, wypełniając krótki opis z uzasadnieniem, dlaczego opinia jest krzywdząca. Przy każdej recenzji możesz odszukać flagę pojawiającą się obok nazwy autora opinii - służy ona do zgłaszania treści promujących nienawiść czy niestosowne treści. Należy oznaczyć pole „This post contains hateful, violent or inappropriate content” oraz podać swój adres e-mail. Jak już wiesz, pozyskiwanie dobrych opinii i obsługa całego procesu jest bardzo czasochłonna, jednak zdecydowanie warta zaangażowania i wysiłku. Pomoże nie tylko poprawić pozycjonowanie Twojej witryny, ale też zbudować realną i skuteczną komunikację z klientami.
Każdy projekt jest indywidualny, potrzebuje uwagi i dokładnego planowania. Pomogę Ci w realizacji Twoich pomysłów i zrobię wszystko, abyś osiągnął swój cel.