Coraz więcej przedsiębiorców przenosi swój biznes do sieci, używając na stałe sklepu internetowego. Z myślą o osobach, które chcą stworzyć reklamę produktów w wyszukiwarce przygotowaliśmy krótki poradnik, który podpowie, jakie rozwiązania e-commerce zastosować.
Przeczytaj nasze porady i dowiedz się, jak samodzielnie wypromować produkty z Twojego sklepu internetowego.
Google to najpopularniejsza wyszukiwarka świata, dlatego nie powinno dziwić, że najwięcej użytkowników przyciągniesz, korzystając z kampanii Google Ads. Reklamy produktowe, inaczej nazywane reklamami w Zakupach Google to specjalna forma promocji w wyznaczonej do niej sekcji głównej strony wyników wyszukiwania prezentująca użytkownikom zdjęcia przedmiotów i ich opisy wraz z aktualnymi cenami. Google Shopping przyjmuje postać porównywarki i dostępna jest tylko dla sklepów internetowych. Gdy potencjalny klient wprowadzi w wyszukiwarkę zapytanie związane z konkretnym przedmiotem czy grupą przedmiotów, zostaną mu wyświetlone reklamy produktowe - w górnej części strony. Użytkownik zobaczy: nazwę przedmiotu, cenę, nazwę strony, aktualny rabat oraz koszt wysyłki.
Wykorzystanie reklamy w Google Shopping umożliwia atrakcyjne zaprezentowanie oferty sklepu internetowego oraz wygodny model rozliczeń. Dzięki temu, że kampania jest zsynchronizowana ze stroną Twojego sklepu, klient zawsze dostaje aktualne informacje o przedmiocie. Każda zmiana - ceny, dostępności, zdjęcia - automatycznie uaktualniana jest w kampanii, a klient jeszcze przed kliknięciem w reklamę może ocenić czy produkt go interesuje. Dzięki wykorzystaniu reklam produktowych możesz lepiej dopasować przekaz do potencjalnych kupujących, a dzięki temu pozyskać wartościowy ruch na swojej stronie. Dodatkowo, kampanie mają szeroki zakres oddziaływania - klient może zobaczyć kilka Twoich reklam w tym samym czasie, a kampania może być połączona z linkami sponsorowanymi. Dzięki temu masz jeszcze większą szansę pozyskania nowych, zdecydowanych kupujących. Efekty kampanii są szczegółowo mierzalne - samodzielnie decydujesz, jak dokładny raport chcesz pobrać. Dostępne są nawet raporty dla pojedynczych, konkretnych produktów.
Do uruchomienia kampanii będzie Ci potrzebne konto w Google Merchant Center oraz aktywne konto w Google Ads. Google Merchant służy do przesyłania informacji o sklepie i marce oraz pliku produktowego. Sprawdź czy system, na którym bazuje Twój sklep internetowy posiada możliwość integracji z Google Merchant. Część systemów wymaga dokupienia dodatkowej wtyczki umożliwiającej przesyłanie listy zakupowej w formacie XML.
Każda promowana pozycja musi zawierać takie parametry, jak: identyfikator, tytuł, opis, link oraz link do zdjęcia, dostępność, cena, kategoria, marka, stan. Plik XML należy pobrać i przesłać do konta reklamowego. Ostatni warunek niezbędny do uruchomienia reklamy produktowej to aktywny certyfikat SSL strony i protokół HTTPS. Dzięki nim domena strony staje się wiarygodna i bezpieczna zarówno dla użytkowników, jak i botów Google.
Firma Google określa bardzo precyzyjnie, jakie treści mogą być promowane w wyszukiwarce, a jakie są zakazane lub podlegają ograniczeniom. Do niedozwolonych produktów należą między innymi: podróbki luksusowych marek, produkty niebezpieczne (broń, narkotyki, materiały wybuchowe, wyroby tytoniowe), podrobione dokumenty. Dodatkowo, Google sprzeciwia się publikowaniu treści promujących przemoc, zastraszanie, dyskryminację oraz drastycznych materiałów. Należy pamiętać, że Google walczy też z nieuczciwą konkurencją. Z tego powodu nie pozwala na promowanie treści użytkownikom, którzy próbują wygenerować sztuczny ruch na swoich stronach, podmiotom próbującym ominąć proces weryfikacji oraz witrynom nie oferującym żadnych wartościowych treści.
Reklamy niektórych produktów mogą podlegać ograniczeniom wyświetlania w konkretnych lokalizacjach oraz użytkownikom niepełnoletnim. Google ogranicza promowanie treści o charakterze erotycznym, zawierających nagość, napojów alkoholowych, treści związanych z hazardem, suplementów diety.
Budżet, jaki należy przygotować na reklamę produktową, będzie zależeć od takich czynników jak branża, ilość przedmiotów w danej kampanii, działań konkurencji oraz wdrożonej optymalizacji reklamy (na przykład dzięki usunięciu nieskutecznych słów kluczowych).. Bez wątpienia jednak należy skorzystać z szansy pozyskania nowych klientów i dodatkowego ruchu na swoją stronę. Warto też na bieżąco śledzić zmieniające się trendy w e-commerce i pogłębiać swoją wiedzę, aby znaleźć najlepszą formę promocji swojego sklepu internetowego.
Każdy projekt jest indywidualny, potrzebuje uwagi i dokładnego planowania. Pomogę Ci w realizacji Twoich pomysłów i zrobię wszystko, abyś osiągnął swój cel.