Google Ad Grants to oferta stworzona przez Google dla organizacji non-profit umożliwiająca bezpłatną reklamę tekstową. Fundacje i stowarzyszenia, które spełnią kryteria stawiane przez Google, otrzymują możliwość promowania swojej działalności w wyszukiwarce bez konieczności wydawania środków własnych.
W jaki sposób organizacja może ubiegać się o grant?
Kampania reklamowa prowadzona dzięki Google Ad Grants pomaga zwiększyć wiedzę o działalności organizacji, znaleźć wolontariuszy zainteresowanych wsparciem w terenie, a przede wszystkim szybciej dotrzeć do osób potrzebujących pomocy. Google Ad Grants oferuje spory budżet - miesięcznie można przeznaczyć na reklamy aż 10 000$! Należy pamiętać, że reklamy pojawiają się tylko w sieci wyszukiwania w formie reklamy tekstowej, ale pozwalają na uzyskanie naprawdę dobrych efektów. Dzięki wykorzystaniu Google Analytics organizacja może na bieżąco monitorować skuteczność swoich działań marketingowych, zmieniać słowa kluczowe i reagować na ewentualne błędy. Funkcja automatycznego ustawiania stawek oraz wykorzystanie maksymalizacji liczby konwersji pomagają oszczędzić czas i zoptymalizować ustawienia, aby jak najbardziej odpowiadały celom organizacji.
Z programem Google Ad Grants powiązany jest też program YouTube dla Organizacji Non-Profit umożliwiający organizacjom skorzystanie z reklamy w formie filmu. Z pomocą filmów łatwiej popularyzować wiedzę o problemie, z którym walczy organizacja oraz wzbudzić zainteresowanie potencjalnych darczyńców.
Organizacja musi być organizacją charytatywną. Do takich nie zaliczają się między innymi podmioty administracji państwowej, szpitale, szkoły, uczelnie, ale kwalifikują się filantropijne działy instytucji edukacyjnych. Organizacja musi posiadać domenę, do której trafi użytkownik, klikający w reklamę. Witryna musi prezentować aktualne dane o organizacji, jej cele i podejmowane działania oraz informacje o planowanych wydarzeniach. Powinna być skonstruowana tak, aby treści były czytelne, a sposób poruszania się po stronie intuicyjny. Witryna musi sprawnie ładować się na komputerach i urządzeniach mobilnych oraz być zabezpieczona protokołem HTTPS. Reklamy w witrynie muszą być zgodne z charakterem działalności organizacji i nienachalne.
Organizacja powinna założyć konto Google dla organizacji non-profit, potwierdzić i zaakceptować wymagane oświadczenie dotyczące niedyskryminacji oraz przyjmowania i korzystania z darowizn. Gdy konto zostanie zatwierdzone, należy zalogować się do niego i przesłać formularz kwalifikacyjny na stronie aktywacyjnej Ad Grants. Następnie należy przesłać swój wniosek aktywacyjny do akceptacji przez zespół Google Ad Grants.
Każdy projekt jest indywidualny, potrzebuje uwagi i dokładnego planowania. Pomogę Ci w realizacji Twoich pomysłów i zrobię wszystko, abyś osiągnął swój cel.