Reklamy Google Ads przychodzą z pomocą w chwili, gdy chcemy wyróżnić swój produkt lub usługę w sieci spośród tysięcy podobnych. Reklamy mogą być wyświetlane w wyszukiwarce Google w postaci linków sponsorowanych lub w sieci reklamowej Google - w postaci filmów, aplikacji czy stron.
Od czego zacząć przygodę z reklamami Google Ads i dlaczego warto się nimi zainteresować? O tym w dzisiejszym poradniku!
Wiele sklepów i firm usługowych już przeniosło albo w niedalekiej przyszłości planuje przenieść swoją działalność do internetu. To właśnie tam klienci poszukują informacji o produktach i usługach, porównują ceny i wyszukują najlepsze oferty. Aby przyciągnąć ich uwagę, musisz wybrać odpowiedni kanał promocji. Narzędziem o niezwykle dużym zasięgu jest właśnie Google Ads. Umożliwia ono emisję reklam tekstowych, graficznych oraz w postaci nagrań video.
Reklamy Google Ads świetnie uzupełniają działania poprawiające pozycjonowanie strony w wyszukiwaniach organicznych i razem z nimi pomagają wygenerować wartościowy ruch na stronie. Sama publikacja reklamy nie wiąże się z żadną opłatą - płacisz dopiero za kliknięcie potencjalnego klienta w Twój link. Istnieją dwa sposoby rozliczenia kampanii reklamowych: CPC, czyli cost per click, pokazuje efektywność reklamy, natomiast CPM, czyli cost per mille to opłata za każdy tysiąc odbiorców, do których dotrze reklama.
Reklamy Google Ads są wyświetlane w samej wyszukiwarce Google - są one oznaczone zielonym znaczkiem z dopiskiem „reklama” i znajdują się na samej górze wyników wyszukiwania oraz na dole strony. Pomiędzy nim znajdą się zwykłe, organiczne wyniki. Google Ads to również reklamy w serwisie Youtube oraz kampanie Google Sponsored Promotions skierowane do użytkowników poczty Gmail. Takie reklamy wyświetlane są w górnej części skrzynki odbiorczej oraz w zakładce „oferty” w postaci zbliżonej do newsletterów.
Dobrze przygotowane reklamy Google Ads przynoszą błyskawiczne efekty i pomagają konkurować z większymi serwisami z Twojej branży posiadającymi znacznie obszerniejsze budżety na działania SEO i SEM. A sam system reklamowy podpowie Ci słowa kluczowe, które najlepiej zarabiają w Twojej branży. Wykorzystasz je, pracując nad poprawą treści na swojej stronie czy planując kolejne wpisy na firmowego bloga. Co najważniejsze - efekty reklam Google Ads są łatwo mierzalne. Z łatwością sprawdzisz, które słowa kluczowe mają najlepszą konwersję i w przyszłości zaplanujesz budżet tylko na te, które rzeczywiście zarabiają.
Dzięki temu, że Google to najpopularniejsza wyszukiwarka w Polsce i Europie, możesz bardzo dokładnie określić swoją grupę docelową. Samodzielnie zdecydujesz, czy zależy Ci na lokalnych odbiorcach, czy działasz globalnie - trafisz do osób rzeczywiście zainteresowanych tematyką, którą reklamujesz. Możesz określić przedział wiekowy poszukiwanych klientów, ich płeć, dzietność, oczekiwany dochód, a także skierować reklamę tylko na konkretne urządzenia, np. smartfony.
Używając reklam Google Ads, unikasz poszukiwania na ślepo. Dzięki strategicznemu zastosowaniu remarketingu, sprawdzisz, którzy użytkownicy przeglądali Twoją witrynę i jakie akcje wykonali. Podjęcie decyzji o zakupie produktu bądź usługi często bardzo przeciąga się w czasie - klienci porównują ceny, szukają recenzji i rozmawiają z bliskimi o zakupie. Dzięki remarketingowi w środowisku Google Ads zachęcisz ich do powrotu na Twoją stronę.
Google Ads daje możliwość tworzenia reklam graficznych, jednak osobom, które dopiero uczą się korzystania z tego narzędzia, polecamy zacząć od reklamy tekstowej. Zacznij od założenia konta Google Ads na stronie ads.google.com. Wybierz kartę „nowa reklama” oraz opcję „reklama tekstowa”. Najbardziej widoczna część reklamy to nagłówek. Powinien jasno opisać Twoją firmę lub produkt/usługę, które oferujesz. Nie może przekraczać 25 znaków ze spacjami. Tekst reklamy składa się z 2 linii tekstu, każda po 35 znaków. Powinien zawierać opis oferty oraz tak zwane „call to action”, czyli zachętę do zakupu czy odwiedzenia strony. Następnie wybierz wyświetlany URL, czyli link-wizytówkę firmy, który zobaczą potencjalni klienci oraz docelowy URL, czyli adres, na który przeniosą się użytkownicy po kliknięciu w reklamę.
Nietrudno zauważyć, że reklamy Google Ads wymagają zawarcia bardzo wielu informacji w niewielkiej liczbie znaków, dlatego bardzo dokładnie przemyśl, co chcesz zaoferować przyszłym klientom. Skup się na tym, co wyróżnia Twój produkt czy usługę, używając słów kluczowych, które pomogą robotom indeksującym skierować reklamę do odpowiednich osób. Podkreślaj takie aspekty, jak darmowa dostawa, sezonowa wyprzedaż, opinie ekspertów czy wspieranie lokalnej społeczności.
Nie ma jednego, uniwersalnego sposobu na stworzenie dobrej reklamy. Najlepsze rozwiązania znajdziesz, próbując i obserwując efekty swoich kampanii. Na pewno warto poszukiwać - dobrze prowadzona kampania reklamowa Google Ads pomoże Ci zyskać nowych klientów i zwiększyć widoczność swojej strony. A efekty zobaczysz niemal od razu!
Każdy projekt jest indywidualny, potrzebuje uwagi i dokładnego planowania. Pomogę Ci w realizacji Twoich pomysłów i zrobię wszystko, abyś osiągnął swój cel.